sob., 22.10.2022
16:00–18:00
Spotkanie
Muzeum Woli
5 zł
Historie performatywne: Bogusław Choiński – Zaduszki | „Białoszewski nieosobny”

„Historie performatywne” to próby rekonstrukcji historii grupowej twórczości Teatru na Tarczyńskiej i Teatru Osobnego. Przyjrzymy się również indywidualnym losom i sztuce artystów związanych z tymi teatrami.
Drugie spotkanie z cyklu „Historie performatywne” poświęcone jest Bogusławowi Choińskiemu –twórcy dziś w dużej mierze zapomnianemu lub pamiętanemu jako współautor popularnych piosenek.

Choiński, autoportret (?) fotograficzny, autorstwo nieznane, lata 50.-60. XX wieku, odbitka na papierze fotograficznym, zbiory prywatne
Przywoływanie jego postaci, to przywołanie człowieka i artysty wyjątkowego, który pozostawił po sobie nieprzebraną liczbę wierszy, rysunków, a także sztuki – przede wszystkim te, które pisał dla Teatru na Tarczyńskiej oraz te, które zrealizowane zostały w klubie studenckim „Stodoła”. Jednym ze spektakli „Stodoły” był osławiony Król Ubu z 1959 roku (współautorem przeróbki utworu Jarry był Jan Gałkowski). Równie ważne jak utwory Bogusława Choińskiego są wspomnienia o jego niezwykłej osobowości oraz szerokich i zaskakujących zainteresowaniach.
Wywołamy więc jego postać, aby opowiedzieć o tym jak wielowymiarowym był człowiekiem i artystą.
Udział w dyskusji: Aleksandra Biały, Kazimierz Pieńkowski, Krzysztof Sierżęga
Prowadzenie: Agnieszka Czerniak
Bilety w sprzedaży na 2 tygodnie przed wydarzeniem w kasie muzealnej i online.

Choiński w lesie (fragment), autorstwo nieznane, lata 60.-70. XX w., fotografia analogowa, odbitka współczesna, zbiory prywatne
Sprawdź program wydarzeń towarzyszących wystawie.
Program wydarzeń towarzyszących powstał we współpracy z Fundacją im. Mirona Białoszewskiego.
Projekt „Warszawa (dla) Mirona. Obchody stulecia urodzin pisarza” realizowany w ramach zadania publicznego Dziedzictwo kulturowe Warszawy, finansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Kultury.