sob., 19.07.2025
12:00–15:00
Spacer
Muzeum Woli
10/15 zł.
Dźwięki buntu, brzmienia represji – spacer dźwiękowy przez rewolucyjną Wolę

Jak brzmiała rewolucyjna Wola, jak brzmi dziś?
Już 19 lipca zwiedzimy dzielnicę i przysłuchamy się jej pod kierunkiem badacza sound studies Antoniego Michnika. Podczas tego dźwiękowego spaceru będziemy starali się usłyszeć (w przestrzeniach, które w ciągu 120 uległy diametralnym zmianom) i wyobrazić sobie jak brzmiały strajki, protesty oraz starcia z policją i wojskiem podczas Rewolucji 1905. Wspólnie wsłuchamy się także w dzisiejsze brzmienia Woli, szukając jej współczesnej tożsamości audialnej.
Zapewniamy, że po tym spacerze Czyste, Mirów oraz reszta miasta nie będą brzmiały Wam tak jak dotychczas!
Limit miejsc: 50 osób
Start z Muzeum Woli
Bilety dostępne w muzealnej kasie oraz online na 2 tygodnie przed wydarzeniem.
Więcej o wystawie „1905. Nowy początek. Rewolucja na Woli i w Warszawie” przeczytasz tu.
Wystawa czynna od 20.02 do 20.07.2025 r.
_________
Antoni Michnik (IS PAN) – doktor nauk humanistycznych (doktorat u prof. Krystyny Duniec na temat audiosfery I wojny światowej), badacz sound studies, performer, kurator. Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC. W latach 2013-2024 redaktor w magazynie „Glissando”, od początku 2025 w redakcji „Kontekstów / Polskiej Sztuki Ludowej”. Publikował m.in. w „Dialogu”, „Dwutygodniku”, „Kulturze Popularnej”, „Kulturze Współczesnej”, „Kwartalniku Filmowym”, „Ruchu Muzycznym”, „Szumie”, „Zeszytach Literackich”. Współredaktor książek „Fluxus w trzech aktach. Narracje – estetyki – geografie” Grupy ETC (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014) oraz „Poza Rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim” (Fundacja Nowoczesna Polska, 2015). Od roku 2020 w zespole kuratorskim festiwalu muzyki improwizowanej Ad Libitum, współpracował kuratorsko m.in. z Trafostacją Sztuki w Szczecinie i Curie City oraz festiwalami NeoArte i Warszawska Jesień. Solo oraz z Grupą ETC występował na licznych festiwalach oraz przeglądach sztuki i muzyki współczesnej interpretując neoawangardowe kompozycje muzyczne, lub prezentując autorskie działania performatywne. Specjalizuje się w wykładach performatywnych. Szykuje się do wydania rozprawy doktorskiej, prowadzi różne dalsze badania w zakresie sound studies.
Partner edukacji Muzeum Warszawy – PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.
